RSS
A A A
zsebrzeg.pl
To jest wersja archiwalna z dnia 01.03.2011, zobacz aktualną wersję tej strony.
Zmiany wprowadzono z powodu:

Szkoła dla młodzieży

Kierunki kształcenia w Zespole Szkół Ekonomicznych w roku szkolnym 2011/2012

Technikum Nr 2 w zawodzie:

  • technik ekonomista
  • technik handlowiec
  • technik logistyk
  • technik organizacji reklamy

II Liceum Profilowane:
o profilu :

  • zarządzanie informacją

Harmonogram rekrutacji na rok szkolny 2011/2012

Składanie podań przez kandydatów do szkół ponadgimnazjalnych: 24.05 – 8.06.2010 r.

Możliwość zmiany decyzji kandydata o wyborze i przeniesieniu podania do innej szkoły: 15 czerwca – 17 czerwca 2011 r.

Składanie przez kandydatów do wybranej szkoły kopii świadectwa ukończenia szkoły, kopii zaświadczenia o wyniku egzaminu gimnazjalnego oraz innych wymaganych dokumentów: 22 czerwca – 28 czerwca 2011 r.

Ogłoszenie list kandydatów zakwalifikowanych do szkół ponadgimnazjalnych: 30 czerwca 2011 r. do godz. 12.00

Potwierdzenie woli podjęcia nauki w danej szkole oraz dostarczenie oryginałów dokumentów: 30 czerwca 2011 r. od godz. 12.00 - 04 lipca 2011 r. do godz. 15.00

Ogłoszenie list uczniów przyjętych do poszczególnych szkół i podanie informacji o wolnych miejscach: 05 lipca 2011 r. do godz.12.00

Przeprowadzenie rekrutacji uzupełniającej. Uczniowie, którzy nie zostali przyjęci do żadnej szkoły mogą składać podania do szkoły dysponującej wolnymi miejscami: do 07 lipca 2011 r.

Ogłoszenie list uczniów przyjętych w wyniku rekrutacji uzupełniającej: 08 lipca 2011 r.

Rekrutacja dodatkowa: 22 sierpnia – 26 sierpnia 2011 r.

Ostateczne ogłoszenie list uczniów przyjętych do oddziałów klasy pierwszej szkół wszystkich typów: 31 sierpnia 2011 r.

Szczegółowe zasady rekrutacji

1. Kandydat ubiegający się o przyjęcie do Zespołu Szkół Ekonomicznych w Brzegu może uzyskać maksymalnie 200 punktów:

  • 100 punktów za wyniki egzaminu gimnazjalnego( po 50 punktów za każdą z część tego egzaminu)
  •  75 punktów za oceny z wybranych zajęć edukacyjnych i  25 punktów za inne  osiągnięć kandydata umieszczonych na świadectwie gimnazjalnym

Komisja Rekrutacyjno-Kwalifikacyjna przeliczając oceny na punkty będzie brała pod uwagę oceny z języka polskiego i oceny z 3 wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych.

Punkty przyznawane są według następujących zasad:

Ocena Język polski Inne przedmioty (*)
Celujący 21 punktów 18 punktów
Bardzo dobry 18 punktów 16 punktów
Dobry 14 punktów 12 punktów
Dostateczny 10 punktów 8 punktów
Dopuszczający 4 punkty 2 punkty


(*) Do przeliczania ocen na punkty będą brane pod uwagę 3 wybrane przedmioty wskazane na podaniu spośród następujących: j. angielski, j. niemiecki, matematyka, informatyka, fizyka, chemia, biologia, geografia, historia.

Za inne osiągnięcia można uzyskać maksymalnie 25 punktów, w tym za:

  • Świadectwo z wyróżnieniem - 6 punktów
  • Udział w konkursach organizowanych przez Kuratorium Oświaty na szczeblu
    - wojewódzkim - 3 punkty
    - ponadwojewódzkim - 5punktów
  • Osiągnięcia sportowe lub artystyczne na szczeblu:
    - powiatowym - 1 punkt
    - wojewódzkim - 2 punkty
    - ponadwojewódzkim - 3 punkty
  • Stały wolontariat - 2 punkty
  • Wzorowa ocena z zachowania - 1 punkt
  • Udział w zajęciach kulturalno-artystycznych - 1 punkt
  • Uznana praca w samorządzie szkolnym - 1 punkt

2. Wymagane dokumenty:

  • podanie,
  • kopia świadectwa ukończenia gimnazjum poświadczona przez dyrektora gimnazjum
  • kopia zaświadczenia o szczegółowym wyniku egzaminu gimnazjalnego poświadczona przez dyrektora gimnazjum,
  • kopia zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kształcenia w określonym zawodzie,
  • 2 zdjęcia.

3. Uczniowie przyjmowani są do oddziału w kolejności zgodnej z sumą punktów (do Technikum minimum 60 pkt, do Liceum Profilowanego min 50 pkt) do wyczerpania planowanego limitu miejsc (30 miejsc w każdym oddziale).

4. Przy przyjmowaniu do szkoły, w przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w postępowaniu kwalifikacyjnym, pierwszeństwo mają:

  • sieroty, osoby przebywające w placówkach opiekuńczo - wychowawczych oraz osoby umieszczone w rodzinach zastępczych (po przedstawieniu odpowiedniej dokumentacji),
  • kandydaci o ukierunkowanych zdolnościach, którym ustalono indywidualny program lub tok nauki, kandydaci z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzonymi opinią publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej.

5. Kandydat umieszczony na liście przyjętych do ZSE w Brzegu potwierdza w terminie 3 dni wolę podjęcia nauki w danym typie szkoły składając oryginały świadectwa i zaświadczeń.

6. Za przebieg rekrutacji i terminy odpowiedzialny jest dyrektor szkoły.

Podanie o przyjęcie do szkoły



Opublikował: Małgorzata Grzyb
Publikacja dnia: 01.03.2011
Podpisał: Małgorzata Grzyb
Dokument z dnia: 07.06.2010
Dokument oglądany razy: 1 258