Zmiany wprowadzono z powodu: aktualizacja
Szkoła dla młodzieży
Kierunki kształcenia w Zespole Szkół Ekonomicznych w roku szkolnym 2011/2012
Technikum Nr 2 w zawodzie:
- technik ekonomista
- technik handlowiec
- technik logistyk
- technik organizacji reklamy
II Liceum Profilowane:
o profilu :
- zarządzanie informacją
Z A P I S Y
od 24 maja 2010 r.
Typy szkół
Technikum Nr 2
- technik ekonomista
- technik organizacji reklamy
- technik logistyk
- technik handlowiec
Zasadnicza Szkoła Zawodowa
- sprzedawca
Harmonogram rekrutacji na rok szkolny 2011/2012
Składanie podań przez kandydatów do szkół ponadgimnazjalnych: 24.05 – 8.06.2010 r.
Możliwość zmiany decyzji kandydata o wyborze i przeniesieniu podania do innej szkoły: 15 czerwca – 17 czerwca 2011 r.
Składanie przez kandydatów do wybranej szkoły kopii świadectwa ukończenia szkoły, kopii zaświadczenia o wyniku egzaminu gimnazjalnego oraz innych wymaganych dokumentów: 22 czerwca – 28 czerwca 2011 r.
Ogłoszenie list kandydatów zakwalifikowanych do szkół ponadgimnazjalnych: 30 czerwca 2011 r. do godz. 12.00
Potwierdzenie woli podjęcia nauki w danej szkole oraz dostarczenie oryginałów dokumentów: 30 czerwca 2011 r. od godz. 12.00 - 04 lipca 2011 r. do godz. 15.00
Ogłoszenie list uczniów przyjętych do poszczególnych szkół i podanie informacji o wolnych miejscach: 05 lipca 2011 r. do godz.12.00
Przeprowadzenie rekrutacji uzupełniającej. Uczniowie, którzy nie zostali przyjęci do żadnej szkoły mogą składać podania do szkoły dysponującej wolnymi miejscami: do 07 lipca 2011 r.
Ogłoszenie list uczniów przyjętych w wyniku rekrutacji uzupełniającej: 08 lipca 2011 r.
Rekrutacja dodatkowa: 22 sierpnia – 26 sierpnia 2011 r.
Ostateczne ogłoszenie list uczniów przyjętych do oddziałów klasy pierwszej szkół wszystkich typów: 31 sierpnia 2011 r.
Szczegółowe zasady rekrutacji
1. Kandydat ubiegający się o przyjęcie do Zespołu Szkół Ekonomicznych w Brzegu może uzyskać maksymalnie 200 punktów:
- 100 punktów za wyniki egzaminu gimnazjalnego( po 50 punktów za każdą z część tego egzaminu)
- 75 punktów za oceny z wybranych zajęć edukacyjnych i 25 punktów za inne osiągnięć kandydata umieszczonych na świadectwie gimnazjalnym
Komisja Rekrutacyjno-Kwalifikacyjna przeliczając oceny na punkty będzie brała pod uwagę oceny z języka polskiego i oceny z 3 wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych.
Punkty przyznawane są według następujących zasad:
Ocena | Język polski | Inne przedmioty (*) |
Celujący | 21 punktów | 18 punktów |
Bardzo dobry | 18 punktów | 16 punktów |
Dobry | 14 punktów | 12 punktów |
Dostateczny | 10 punktów | 8 punktów |
Dopuszczający | 4 punkty | 2 punkty |
(*) Do przeliczania ocen na punkty będą brane pod uwagę 3 wybrane przedmioty wskazane na podaniu spośród następujących: j. angielski, j. niemiecki, matematyka, informatyka, fizyka, chemia, biologia, geografia, historia.
Za inne osiągnięcia można uzyskać maksymalnie 25 punktów, w tym za:
- Świadectwo z wyróżnieniem - 6 punktów
- Udział w konkursach organizowanych przez Kuratorium Oświaty na szczeblu
- wojewódzkim - 3 punkty
- ponadwojewódzkim - 5punktów - Osiągnięcia sportowe lub artystyczne na szczeblu:
- powiatowym - 1 punkt
- wojewódzkim - 2 punkty
- ponadwojewódzkim - 3 punkty - Stały wolontariat - 2 punkty
- Wzorowa ocena z zachowania - 1 punkt
- Udział w zajęciach kulturalno-artystycznych - 1 punkt
- Uznana praca w samorządzie szkolnym - 1 punkt
2. Wymagane dokumenty:
- podanie,
- kopia świadectwa ukończenia gimnazjum poświadczona przez dyrektora gimnazjum
- kopia zaświadczenia o szczegółowym wyniku egzaminu gimnazjalnego poświadczona przez dyrektora gimnazjum,
- kopia zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kształcenia w określonym zawodzie,
- 2 zdjęcia.
3. Uczniowie przyjmowani są do oddziału w kolejności zgodnej z sumą punktów (do Technikum minimum 60 pkt, do Liceum Profilowanego min 50 pkt) do wyczerpania planowanego limitu miejsc (30 miejsc w każdym oddziale).
4. Przy przyjmowaniu do szkoły, w przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w postępowaniu kwalifikacyjnym, pierwszeństwo mają:
- sieroty, osoby przebywające w placówkach opiekuńczo - wychowawczych oraz osoby umieszczone w rodzinach zastępczych (po przedstawieniu odpowiedniej dokumentacji),
- kandydaci o ukierunkowanych zdolnościach, którym ustalono indywidualny program lub tok nauki, kandydaci z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzonymi opinią publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej.
5. Kandydat umieszczony na liście przyjętych do ZSE w Brzegu potwierdza w terminie 3 dni wolę podjęcia nauki w danym typie szkoły składając oryginały świadectwa i zaświadczeń.
6. Za przebieg rekrutacji i terminy odpowiedzialny jest dyrektor szkoły.
Publikacja dnia: 01.03.2011
Dokument z dnia: 07.06.2010
Dokument oglądany razy: 1 231